Posláním sociální služby SAS pro rodiny s dětmi s PAS je zajištění komplexní pomoci a podpory rodině a dalším pečujícím osobám. Aktivizací a poskytováním odborných služeb dojde k rozvoji specifických schopností a dovedností uživatele služby, ke zlepšení podmínek pro vzdělávání a ke zvýšení možností uplatnění v přirozeném sociálním prostředí.
Rodiny s jedním nebo více dětmi ve věku od 7 do dovršených 18 let s diagnostikovanými poruchami autistického spektra nebo s podezřením na PAS ve fázi diagnostiky, které mají bydliště na území Pardubického kraje.
Služba je poskytována pro 90 uživatelů (rodin s dítětem/dětmi). V případě, že je kapacita naplněna, zájemce o službu SAS je automaticky zařazen do seznamu čekatelů. Zařazení do seznamu čekatelů může zájemce odmítnout.
Pardubický kraj
V jiný čas než níže uvedený je možné službu SAS využít dle individuální domluvy.
Služba SAS nabízí i ambulantní formu dle domluvy se sociálním pracovníkem.
Rodiny s dětmi mohou využívat a libovolně kombinovat obě formy poskytování sociální služby SAS.
Pondělí 7.30 – 16.00 (terénní forma)
Úterý 7.30 – 16.00 (terénní forma)
Středa 7.30 – 16.00 (terénní forma)
Čtvrtek 7.30 – 16.00 (terénní forma)
Pátek 7.30 – 16.00 (terénní forma)
Pondělí 7.30 – 16.00 (terénní forma)
Úterý 7.30 – 16.00 (terénní forma)
Středa 7.30 – 16.00 (terénní forma)
Čtvrtek 7.30 – 16.00 (terénní forma)
Pátek 7.30 – 16.00 (terénní forma)
Služba SAS je poskytována zdarma.
Zájemce o službu, resp. zákonný zástupce dítěte kontaktuje sociálního pracovníka nebo ředitelku organizace – osobně, telefonicky, písemně, emailem.
Na základě uvedeného kontaktu je domluvena osobní schůzka, která může probíhat buď v místě bydliště zájemce, nebo ambulantně v prostorách Rodinného Integračního Centra z.s. Na této schůzce je zájemce o službu seznámen s průběhem poskytování služby, podmínkami jejího poskytování, metodami práce. Poskytovatel také zjišťuje očekávání zájemce od služby, získává informace o dítěti a rodině a postupuje dle aktuální metodiky služby.
Pokud zájemce o službu má zájem o poskytování sociální služby a splňuje kritéria daná cílovou skupinou, je s ním sepsána Smlouva o poskytování sociální služby Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi s poruchami autistického spektra. Podpisem smlouvy se zájemce o službu stává uživatelem služby.
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi je službou ambulantní a terénní. Rodina má přiděleného svého sociálního pracovníka, který pravidelně dojíždí konzultovat (tzv. setkání) do domácího prostředí a do školských zařízení. Setkání mohou probíhat i ambulantně v prostorách Rodinného Integračního Centra z.s. Sociální pracovník s uživatelem domlouvá konkrétní zakázku – individuální plán. Kontrola plnění individuálního plánu, popř. jeho aktualizace probíhá pravidelně dle metodiky služby. Ze setkávání je pořizován zápis, který obsahuje popis aktuální situace, konkrétní zakázku uživatele, návrh na řešení a další postup.
Uživatel je oprávněn Smlouvu vypovědět kdykoli a to i bez udání důvodu. Uživatel může podat výpověď v písemné i ústní formě. Vypoví-li uživatel službu dle této Smlouv u poskytovatele v ústní formě, sepíše o tom pracovník poskytovatele záznam. Výpovědní lhůta pro výpověď danou uživatelem činí 14 kalendářních dní. Výpovědní lhůta počíná běžet prvním dnem následujícím po dni, ve kterém byla poskytovateli výpověď uživatele v písemné formě doručena. Výpovědní lhůta pro výpověď v ústní formě počíná běžet prvním dnem následujícím po dni, ve kterém uživatel sdělil poskytovateli výpověď v ústní formě. Uplynutím posledního dne výpovědní lhůty je Smlouva ukončena.
Poskytovatel respektuje právo uživatele na ukončení služby.
Je-li Smlouva ukončena ze strany poskytovatele z níže uvedených důvodů, oznámí to klíčový pracovník vhodnou formou klientovi, a poté mu zašle písemnou výpověď. Výpovědní lhůta pro výpověď danou poskytovatelem z důvodů uvedených níže činí 14 dní ode dne jejího doručení.
Služba může být vypovězena v těchto případech:
Proběhne za podmínek, že se takto dohodnou obě smluvní strany.